Wat is de AWVB?

In dit filmpje maak je kennis met de AWVB:

De afkorting AWVB betekent: Academische Werkplaats Leven met een verstandelijke beperking.

De AWVB doet wetenschappelijk onderzoek naar de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking. Dat betekent dat ze informatie verzamelt over bepaalde thema’s. Zo wil de AWVB meehelpen om de zorg te verbeteren.

3 gelijkwaardige kennisbronnen

De AWVB vindt dat deze 3 kennisbronnen allemaal even belangrijk zijn bij onderzoek doen:
1. Wetenschappelijke kennis – van onderzoekers
2. Professionele kennis – van zorgprofessionals
3. Ervaringskennis – van mensen met een verstandelijke beperking en hun families
De AWVB werkt op een gelijkwaardige manier samen met de mensen die deze kennis hebben.

Onze partners

De AWVB is een samenwerking tussen Tilburg University, 14 zorgorganisaties en de LFB.

Wat levert de samenwerking met onze partners op? Bekijk het filmpje: