Warning: include(/home/id70123/domains/awvb.nl/public_html/wp-content/themes/awvb/dist/svg/sprite.symbol.svg): failed to open stream: No such file or directory in /home/id70123/domains/awvb.nl/public_html/wp-content/themes/awvb/header.php on line 67

Warning: include(): Failed opening '/home/id70123/domains/awvb.nl/public_html/wp-content/themes/awvb/dist/svg/sprite.symbol.svg' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php74/usr/share/pear') in /home/id70123/domains/awvb.nl/public_html/wp-content/themes/awvb/header.php on line 67

De AWVB-adviesraad

De AWVB heeft sinds 2020 een adviesraad.
De adviesraad bestaat uit ervaringsdeskundigen.

De adviesraad denkt mee over onderzoeksvoorstellen van de AWVB.
De onderzoeker schrijft eerst een voorstel.
Dan kijkt de adviesraad ernaar: is dit onderzoek een goed idee? Past de methode bijvoorbeeld bij mensen met een verstandelijke beperking? Zijn de resultaten belangrijk voor de kwaliteit van leven van mensen met een verstandelijke beperking?
Daarna wordt het voorstel beoordeeld door een commissie van de universiteit.
Is het voorstel goedgekeurd?
Dan kan de onderzoeker aan het werk.

Waarom is er een adviesraad?

De AWVB vindt het belangrijk dat haar onderzoek goed aansluit bij de ervaringen van mensen met een verstandelijke beperking.
Daarom hebben we de adviesraad opgericht.
De leden hebben zelf een verstandelijke beperking. Zij hebben
gesolliciteerd op deze functie.

Wie zit in de adviesraad?

De adviesraad bestaat uit drie leden:

Sanne Giesbers neemt als onderzoeker deel aan de adviesraad.
Luciënne Heerkens is als secretaris verbonden aan de adviesraad. Zij is kennismanager bij de AWVB.

Training

Voordat de adviesraad van start ging, kregen alle leden de training ‘Wat is onderzoek doen?’ aangeboden.
Deze training gaat over alle stappen die nodig zijn bij het doen van onderzoek.