Omgaan met verslaving

Ook als je een licht verstandelijke beperking hebt, kun je verslaafd raken. Bijvoorbeeld aan alcohol, drugs of internet. Verslaving betekent dat je niet meer zonder iets kunt.

Sterker dan de kick

Van je verslaving af komen is vaak erg moeilijk. Daarom heeft de AWVB een training om mensen die verslaafd zijn, te helpen. Deze training heet ‘Sterker dan de kick’. ‘Sterker dan de kick’ is gemaakt voor mensen met een licht verstandelijke beperking.

Waar gaat de training over?

In de training ‘Sterker dan de kick’ leer je waarom jij je gedrag zou willen veranderen. Je gaat op zoek naar waarom je dat wil. Dat heet jouw motivatie. Motivatie is heel belangrijk als je van je verslaving af wilt komen.

Meer weten?

We maakten een filmpje over de training ‘Sterker dan de kick’. Bekijk het filmpje hieronder. Wil jij of je begeleider nog meer weten over de training ‘Sterker dan de kick’? Stuur dan een e-mail naar awvb@tilburguniversity.nl